FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Co daje gwarancja na aplikację?

Gwarancja na aplikację obejmuje aktualizacje w zakresie dostosowania jej do nowych funkcjonalności (czyli zmian pojawiających się w kolejnych wersjach aplikacji) oraz do systemów przewoźników (np. jeśli dany kurier zaoferuje nową usługę) a także wsparcie naszych konsultantów w czasie trwania gwarancji.

Jak działa aplikacja AVOCADO Shipping?

AVOCADO Shipping jest narzędziem, które automatyzuje proces przygotowania listu przewozowego.
Aplikacja importuje z systemu ERP informacje potrzebne do wysyłki, a następnie w trybie online eksportuje je do wybranego spedytora. Informacja zwrotna, jaką jest numer listu oraz data doręczenia przesyłki (istotna z uwagi na datę powstania obowiązku podatkowego) zapisywana jest bezpośrednio w systemie ERP.

Jakie są największe zalety aplikacji?

Największą zaletą aplikacji AVOCADO Shipping jest to, że dane do wysyłki pobierane są bezpośrednio z systemu ERP, na którym pracuje firma, co pozwala na wyeliminowanie błędu na etapie tworzenia listu przewozowego.

Co wyróżnia AVOCADO Shipping?

AVOCADO Shipping to aplikacja, która pobiera dane do wystawienia listu przewozowego bezpośrednio z faktur i innych dokumentów sprzedaży (FS, PA, RW, WZ itp.) lub z zamówień z e-sklepu, a następnie drukuje i wysyła etykiety przewozowe zgodnie ze specyfikacją konkretnej firmy kurierskiej i logistycznej.

Na jakiej zasadzie działa darmowa wersja aplikacji?

Darmowa wersja aplikacji to pełnoprawna wersja, w której jedynym ograniczeniem jest limit 5-ciu wysyłek dziennie. W wersji tej dostępne są usługi wszystkich firm kurierskich i spedycyjnych. Po wyczerpaniu limitu dziennego aplikacja nie nalicza dodatkowych opłat, a następnego dnia limit odnawia się.

Z usług ilu przewoźników mogę korzystać w aplikacji?

W aplikacji można korzystać z usług jednej, kilku lub nawet wszystkich dostępnych firm kurierskich i spedycyjnych. Zależy to od rodzaju licencji.

Z ilu źródeł AVOCADO Shipping pobiera dane do generowania listów przewozowych?

Aplikacja AVOCADO Shipping pobiera dane przede wszystkim z systemu ERP (z dokumentów takich jak FS, PA, WZ, RW) ale ma też możliwość importu danych z systemu e-commerce (e-sklepu) czy platformy aukcyjnej Allegro.

Jakie są rodzaje licencji AVOCADO Shipping?

Istnieją dwie formy licencji na korzystanie z aplikacji AVOCADO Shipping. Pierwsza z nich to wersja na stałe (zwana także wersją dożywotnią), a druga to licencja na 12 miesięcy.

Jaki jest okres gwarancji na aplikację?

Obie formy licencji objęte są roczną gwarancją. Po upływie tego okresu przy licencji na stałe gwarancję można przedłużyć lub nie.

Jaki jest roczny koszt przedłużenia gwarancji?

Koszt przedłużenia gwarancji wynosi 20 % aktualnej ceny licencji.

Czy korzystanie z gwarancji jest konieczne?

Korzystanie z gwarancji nie jest obligatoryjne. Jeśli firma zdecyduje się wykupić przedłużenie gwarancji, to otrzymuje dostęp do najnowszej wersji aplikacji i wszystkich aktualizacji. Przysługuje jej także opieka serwisowa.

Co w przypadku, jeśli nastąpi przerwa w opłacaniu gwarancji?

Jeżeli nastąpiła przerwa w opłacaniu gwarancji, wtedy należy opłacić pominięty okres i aktualny okres aby zachować jej ciągłość. Tylko w takim przypadku możemy zapewnić ciągłość trwania gwarancji na aplikację, uaktualnienia i ewentualną opiekę serwisową.

Co z gwarancją w przypadku, jeśli mam już licencję i zdecyduję się na dokupienie kolejnego stanowiska, licencji lub dodatkowego modułu? Jak wtedy liczy się czas gwarancji?

Data obowiązywania gwarancji liczona jest od daty zakupu pierwszej licencji. Np. jeśli pierwsza licencja została zakupiona 23 marca 2018 r., a kolejny zakup nastąpił 15 czerwca to gwarancja obu produktów jest do 23 marca 2019 r.

Czy koszt zakupu gwarancji jest liczony od aktualnej ceny licencji czy od ceny za jaką została zakupiona pierwotnie?

Koszt zakupu gwarancji zawsze liczony jest od aktualnej ceny licencji.

Czy trzeba mieć podpisaną umowę z przewoźnikiem aby korzystać z AVOCADO Shipping?

Tak, aby korzystać z AVOCADO Shipping trzeba mieć podpisaną umowę z przewoźnikiem. Aplikacja jest niezależnym narzędziem do wspomagania procesów logistycznych, a nie platformą brokerską.

Czy aplikacja generuje listy przewozowe zgodne z wymogami każdej z firm kurierskich i spedycyjnych?

Tak, aplikacja generuje etykiety przewozowe zgodne z wytycznymi każdej z firm kurierskich i spedycyjnych, z którymi jest zintegrowana. Dzięki bezpośredniej integracji z każdą z firm spedycyjnych, etykiety pobierane są online z serwerów danego spedytora.

Czy każdy sklep internetowy mogę zintegrować z AVOCADO Shipping?

W tej chwili AVOCADO Shipping posiada integrację z platformą Magento, Prestashop, Shoper i Allegro. Oprócz tego, każdy sklep internetowy niezależnie od tego na jakiej platformie jest umieszczony, może zostać zintegrowany z AVOCADO Shipping, jeśli posiada któryś z wymienionych systemów ERP: Comarch ERP XL, Optima, Altum, Subiekt GT, Nexo, Sello, SAP Business One, Sage Symfonia, Enova 365, Asseco Wapro.

Czy można śledzić przesyłkę bezpośrednio w aplikacji?

Tak, AVOCADO Shipping umożliwia weryfikację statusu przesyłek oraz centralne monitorowanie stanu dostarczenia przesyłki umożliwiające błyskawiczną informację dla klienta.

Czy aplikacja przechowuje dane odbiorców przesyłek?

Nie, aplikacja nie przechowuje danych odbiorców przesyłek. Dane przechowywane są tylko w bazach firm korzystających z aplikacji (tj. w sklepach internetowych, hurtowniach i innych podmiotach gospodarczych). YOSI.PL jako właściciel aplikacji jest jedynie podmiotem, któremu klienci korzystający z aplikacji powierzają funkcję przetwarzania danych, co jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.

Kto jest administratorem danych odbiorców przesyłek?

Administratorem danych odbiorców przesyłek jest firma korzystająca z aplikacji (np. sklep internetowy, hurtownia wysyłkowa czy inny podmiot gospodarczy).

Czy dane odbiorców przesyłek są bezpieczne w aplikacji AVOCADO Shipping?

Infrastruktura YOSI.PL nie uczestniczy w procesie generowania listów przewozowych, a tym samym nie przechowuje żadnych danych odbiorców przesyłek. Komunikacja odbywa się online pomiędzy stanowiskiem, na którym zainstalowana jest aplikacja AVOCADO Shipping a serwerami wybranego spedytora.

Jakie dane są procesowane przez YOSI.PL?

Wdrożyliśmy politykę bezpieczeństwa danych osobowych i politykę bezpieczeństwa systemu IT. Opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych), a także ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz wszelkiego rodzaju aktami wykonawczymi prawa wspólnotowego.

Jak mogę zostać partnerem AVOCADO Shipping / YOSI.PL?

Wszystkie informacje na temat Programu Partnerskiego dostępne są na stronie aplikacji w zakładce Program partnerski.

Działanie aplikacji AVOCADO Shipping

Tworząc aplikację AVOCADO Shipping położyliśmy nacisk na szybkość działania oraz prostotę jej użycia.

Dodatek Shipping.eDokumenty

Usprawnienie procesu wysyłki dokumentów towarzyszącemu nadaniu paczki

Rozwiązanie to pozwala automatycznie drukować i/lub wysyłać do klienta faktury wraz z dodatkowymi załącznikami. Dzięki Shipping.eDokumentom będziesz w stanie stworzyć spersonalizowane wiadomości email, które będą wysyłane automatycznie do klientów. Dodatkowo faktura lub inny dokument źródłowy można wydrukować na stanowisku magazyniera. Umożliwia to kompletację zamówienia oraz dołączenie faktury do przesyłki.

Integracja z COMARCH ERP XL

Integracja firm spedycyjnych z ERP Comarch XL

Tworzenie listów przewozowych prosto z Comarch ERP XL za pomocą AVOCADO Shipping to doskonała metoda na zwielokrotnienie szybkości pracy na magazynie z użyciem dotychczasowych zasobów ludzkich. Przy integracji z systemem Comarch XL jesteśmy w stanie w znaczący sposób zautomatyzować pracę. Możemy dodać przycisk tworzenia listów przewozowych bezpośrednio do systemu ERP. Aplikacja umożliwia generowanie listów przewozowych z dowolnych dokumentów handlowych i magazynowych.

Integracja z COMARCH ERP OPTIMA

Integracja firm spedycyjnych z ERP COMARCH OPTIMA

Współpraca z kurierami bezpośrednio z Comarch ERP Optima dzięki AVOCADO Shipping to duże ułatwienie dla prężnie rozwijających się firm, które nadają przesyłki do swoich kontrahentów. Podobnie jak w systemie Comarch ERP XL możemy tworzyć listy przewozowe bezpośrednio z listy faktur lub dokumentów magazynowych. AVOCADO Shipping zapisuje numer listu przewozowego w atrybucie faktury, dzięki czemu w systemie ERP posiadamy zawsze komplet danych.

Integracja kurierów z Subiekt GT

Jest to jedna z naszych podstawowych i najbardziej rozbudowanych integracji.

Jeżeli Państwa firma wysyła przesyłki i korzysta z rozwiązań firmy INSERT takich jak Subiekt GT, Nexo lub Sello to AVOCADO Shipping jest dla Państwa idealnym rozwiązaniem, które zapewni integrację tych systemów z kurierami oraz spedytorami.

Integracja z Enova

Integracja z Shoper

Integracja platformy sprzedażowej Shoper z firmami kurierskimi