Najczęściej zadawane pytania
Gwarancja na aplikację obejmuje aktualizacje w zakresie dostosowania jej do nowych funkcjonalności (czyli zmian pojawiających się w kolejnych wersjach aplikacji) oraz do systemów przewoźników (np. jeśli dany kurier zaoferuje nową usługę) a także wsparcie naszych konsultantów w czasie trwania gwarancji.
AVOCADO Shipping jest narzędziem, które automatyzuje proces przygotowania listu przewozowego.
Aplikacja importuje z systemu ERP informacje potrzebne do wysyłki, a następnie w trybie online eksportuje je do wybranego spedytora. Informacja zwrotna, jaką jest numer listu oraz data doręczenia przesyłki (istotna z uwagi na datę powstania obowiązku podatkowego) zapisywana jest bezpośrednio w systemie ERP.
Największą zaletą aplikacji AVOCADO Shipping jest to, że dane do wysyłki pobierane są bezpośrednio z systemu ERP, na którym pracuje firma, co pozwala na wyeliminowanie błędu na etapie tworzenia listu przewozowego.
AVOCADO Shipping to aplikacja, która pobiera dane do wystawienia listu przewozowego bezpośrednio z faktur i innych dokumentów sprzedaży (FS, PA, RW, WZ itp.) lub z zamówień z e-sklepu, a następnie drukuje i wysyła etykiety przewozowe zgodnie ze specyfikacją konkretnej firmy kurierskiej i logistycznej.
Darmowa wersja aplikacji to pełnoprawna wersja, w której jedynym ograniczeniem jest limit 5-ciu wysyłek dziennie. W wersji tej dostępne są usługi wszystkich firm kurierskich i spedycyjnych. Po wyczerpaniu limitu dziennego aplikacja nie nalicza dodatkowych opłat, a następnego dnia limit odnawia się.
W aplikacji można korzystać z usług jednej, kilku lub nawet wszystkich dostępnych firm kurierskich i spedycyjnych. Zależy to od rodzaju licencji.
Aplikacja AVOCADO Shipping pobiera dane przede wszystkim z systemu ERP (z dokumentów takich jak FS, PA, WZ, RW) ale ma też możliwość importu danych z systemu e-commerce (e-sklepu) czy platformy aukcyjnej Allegro.
Istnieją dwie formy licencji na korzystanie z aplikacji AVOCADO Shipping. Pierwsza z nich to wersja na stałe (zwana także wersją dożywotnią), a druga to licencja na 12 miesięcy.
Obie formy licencji objęte są roczną gwarancją. Po upływie tego okresu przy licencji na stałe gwarancję można przedłużyć lub nie.
Koszt przedłużenia gwarancji wynosi 20 % aktualnej ceny licencji.
Korzystanie z gwarancji nie jest obligatoryjne. Jeśli firma zdecyduje się wykupić przedłużenie gwarancji, to otrzymuje dostęp do najnowszej wersji aplikacji i wszystkich aktualizacji. Przysługuje jej także opieka serwisowa.
Jeżeli nastąpiła przerwa w opłacaniu gwarancji, wtedy należy opłacić pominięty okres i aktualny okres aby zachować jej ciągłość. Tylko w takim przypadku możemy zapewnić ciągłość trwania gwarancji na aplikację, uaktualnienia i ewentualną opiekę serwisową.
Data obowiązywania gwarancji liczona jest od daty zakupu pierwszej licencji. Np. jeśli pierwsza licencja została zakupiona 23 marca 2018 r., a kolejny zakup nastąpił 15 czerwca to gwarancja obu produktów jest do 23 marca 2019 r.
Koszt zakupu gwarancji zawsze liczony jest od aktualnej ceny licencji.
Tak, aby korzystać z AVOCADO Shipping trzeba mieć podpisaną umowę z przewoźnikiem. Aplikacja jest niezależnym narzędziem do wspomagania procesów logistycznych, a nie platformą brokerską.
Tak, aplikacja generuje etykiety przewozowe zgodne z wytycznymi każdej z firm kurierskich i spedycyjnych, z którymi jest zintegrowana. Dzięki bezpośredniej integracji z każdą z firm spedycyjnych, etykiety pobierane są online z serwerów danego spedytora.
W tej chwili AVOCADO Shipping posiada integrację z platformą Magento, Prestashop, Shoper i Allegro. Oprócz tego, każdy sklep internetowy niezależnie od tego na jakiej platformie jest umieszczony, może zostać zintegrowany z AVOCADO Shipping, jeśli posiada któryś z wymienionych systemów ERP: Comarch ERP XL, Optima, Altum, Subiekt GT, Nexo, Sello, SAP Business One, Sage Symfonia, Enova 365, Asseco Wapro.
Tak, AVOCADO Shipping umożliwia weryfikację statusu przesyłek oraz centralne monitorowanie stanu dostarczenia przesyłki umożliwiające błyskawiczną informację dla klienta.
Nie, aplikacja nie przechowuje danych odbiorców przesyłek. Dane przechowywane są tylko w bazach firm korzystających z aplikacji (tj. w sklepach internetowych, hurtowniach i innych podmiotach gospodarczych). YOSI.PL jako właściciel aplikacji jest jedynie podmiotem, któremu klienci korzystający z aplikacji powierzają funkcję przetwarzania danych, co jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych.
Administratorem danych odbiorców przesyłek jest firma korzystająca z aplikacji (np. sklep internetowy, hurtownia wysyłkowa czy inny podmiot gospodarczy).
Infrastruktura YOSI.PL nie uczestniczy w procesie generowania listów przewozowych, a tym samym nie przechowuje żadnych danych odbiorców przesyłek. Komunikacja odbywa się online pomiędzy stanowiskiem, na którym zainstalowana jest aplikacja AVOCADO Shipping a serwerami wybranego spedytora.
Wdrożyliśmy politykę bezpieczeństwa danych osobowych i politykę bezpieczeństwa systemu IT. Opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych), a także ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz wszelkiego rodzaju aktami wykonawczymi prawa wspólnotowego.
Wszystkie informacje na temat Programu Partnerskiego dostępne są na stronie aplikacji w zakładce Program partnerski.
Dodatek Shipping.eDokumenty
Usprawnienie procesu wysyłki dokumentów towarzyszącemu nadaniu paczki
Rozwiązanie to pozwala automatycznie drukować i/lub wysyłać do klienta faktury wraz z dodatkowymi załącznikami. Dzięki Shipping.eDokumentom będziesz w stanie stworzyć spersonalizowane wiadomości email, które będą wysyłane automatycznie do klientów. Dodatkowo faktura lub inny dokument źródłowy można wydrukować na stanowisku magazyniera. Umożliwia to kompletację zamówienia oraz dołączenie faktury do przesyłki.
Integracja z COMARCH ERP XL
Integracja firm spedycyjnych z ERP Comarch XL
Tworzenie listów przewozowych prosto z Comarch ERP XL za pomocą AVOCADO Shipping to doskonała metoda na zwielokrotnienie szybkości pracy na magazynie z użyciem dotychczasowych zasobów ludzkich. Przy integracji z systemem Comarch XL jesteśmy w stanie w znaczący sposób zautomatyzować pracę. Możemy dodać przycisk tworzenia listów przewozowych bezpośrednio do systemu ERP. Aplikacja umożliwia generowanie listów przewozowych z dowolnych dokumentów handlowych i magazynowych.
Integracja z COMARCH ERP OPTIMA
Integracja firm spedycyjnych z ERP COMARCH OPTIMA
Współpraca z kurierami bezpośrednio z Comarch ERP Optima dzięki AVOCADO Shipping to duże ułatwienie dla prężnie rozwijających się firm, które nadają przesyłki do swoich kontrahentów. Podobnie jak w systemie Comarch ERP XL możemy tworzyć listy przewozowe bezpośrednio z listy faktur lub dokumentów magazynowych. AVOCADO Shipping zapisuje numer listu przewozowego w atrybucie faktury, dzięki czemu w systemie ERP posiadamy zawsze komplet danych.
Integracja kurierów z Subiekt GT
Jest to jedna z naszych podstawowych i najbardziej rozbudowanych integracji.
Jeżeli Państwa firma wysyła przesyłki i korzysta z rozwiązań firmy INSERT takich jak Subiekt GT, Nexo lub Sello to AVOCADO Shipping jest dla Państwa idealnym rozwiązaniem, które zapewni integrację tych systemów z kurierami oraz spedytorami.