USPRAWNIJ OBSŁUGĘ POSPRZEDAŻOWĄ

Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klienta, oferując szybkie i proste zgłaszanie zwrotów lub reklamacji.

AVOCADO D2D (Door To Door) jest rozwiązaniem upraszczającym obsługę zwrotów, zarówno dla klienta, jak i dla przedsiębiorstwa. Automatyzuje proces zgłoszenia zwrotu, zamówienia kuriera oraz dotarcia towaru z powrotem do magazynu. Rozwiązanie opiera się o elektroniczny formularz online pozwalający na zgłoszenie zwrotu lub reklamacji przez klienta bezpośrednio na stronie internetowej sklepu lub dystrybutora oraz automatyczne zamówienie kuriera po odbiór towaru.

Jak działa AVOCADO D2D?

Firma decyduje się uprościć ścieżkę zwrotu dla swoich klientów, umożliwiając zgłoszenia reklamacji i zwrotów towarów online poprzez umieszczony na stronie formularz. Klient wypełnia formularz i zamawia kuriera, po czym dostaje informację z potwierdzeniem terminu odbioru przesyłki przez kuriera. Następnie, z poziomu formularza lub wiadomości e-mail może śledzić na jakim etapie jest przesyłka.

Po stronie firmy wygląda to następująco: po wypełnieniu przez klienta formularza, pojawia się informacja w AVOCADO Shipping o utworzeniu listu przewozowego. Gdy towar dotrze do magazynu, pracownik na podstawie listu przewozowego od razu może zidentyfikować to zgłoszenie. W dalszych krokach, istnieje możliwość integracji z systemem ERP/ecommerce, gdzie automatycznie mogą zostać utworzone dokumenty serwisowe/reklamacyjne. Kolejno, procesowanie tego zgłoszenia leży już po stronie systemu ERP lub innego systemu zewnętrznego.

AVOCADO D2D - przyjazne zwroty przez formularz online

Prosta ścieżka po stronie klienta:

  1. Chęć zwrotu towaru – wypełnienie formularza i rejestracja zwrotu przez klienta
  2. Kliknięcie “Zamawiam kuriera” i oczekiwanie na odbiór
  3. Informacja mailowa/smsowa dla klienta – wiadomość email/sms z informacją np. o dacie odbioru uszkodzonego towaru

Proces po stronie firmy i odnotowanie w firmie kurierskiej:

  1. Informacja o zwrocie towaru – automatycznie wygenerowany list przewozowy w systemie
  2. Formularz zgłoszeniowy online – zamówienie kuriera dla klienta zgłaszającego zwrot lub reklamację
  3. Automatyczne utworzenie dokumentu reklamacji w AVOCADO RMA / systemie ERP lub aplikacji serwisowej
Integracja AVOCADO Shipping z ERP

FUNKCJONALNOŚCI

  • automatyzacja ‌komunikacji ‌z‌ ‌klientami‌ ‌-‌ ‌nadawca‌ ‌automatycznie‌ ‌otrzymuje‌ ‌maila‌ ‌z‌ ‌listem‌ ‌przewozowym‌ ‌oraz‌ ‌zgłoszeniem‌ ‌serwisowym‌ ‌
  • zgłaszający‌ ‌korzysta‌ ‌z‌ ‌dedykowanego‌ ‌webowego‌ ‌formularza‌ ‌do‌ ‌wprowadzenia‌ reklamacji‌ ‌
  • automatyzacja‌ ‌z‌ ‌systemami‌ ‌ERP,‌ ‌gdzie‌ ‌tworzone‌ ‌jest‌ ‌zgłoszenie‌ ‌serwisowe‌ ‌(np. Comarch ERP Optima‌ ‌-‌ ‌SRW, Comarch ERP XL – RLS)‌
  • integracja‌ ‌z‌ ‌kurierami,‌ ‌spedytorami‌ ‌i‌ ‌operatorami‌ ‌logistycznymi‌ to skrócenie‌ ‌czasu‌ ‌potrzebnego‌ ‌do‌ ‌przygotowania‌ ‌wysyłki‌ ‌
  • współpraca‌ z czytnikami‌ ‌kodów‌ ‌kreskowych‌ ‌oraz‌ ‌wagami i ‌drukarkami‌ ‌etykiet‌ ‌samoprzylepnych‌ ‌
  • współpraca z innymi modułami AVOCADO Soft – automatyczne powiązanie w AVOCADO Packing z dokumentami przyjęcia i wydania, dokumentami sprzedażowymi, na podstawie których przyjęto zwrot
  • automatyzacja powiadomień o statusie realizacji zgłoszenia.

Moduł AVOCADO‌ ‌D2D‌ służy‌ ‌do‌ ‌automatycznego‌ ‌generowania‌ ‌listów‌ przewozowych‌ ‌do ‌procesów‌ ‌reklamacyjnych dla wielu branż oraz produktów‌. To także rozwiązanie rozszerzające funkcjonalność AVOCADO Shipping (aplikacji zintegrowanej z systemami firm kurierskich i spedycyjnych), które pojawia się na etapie, gdy firma decyduje się udostępnić swoim klientom możliwość zgłaszania zwrotów i reklamacji D2D, czyli zamawiania kurierów/spedytorów w celu zgłoszenia zwrotu produktu lub jego naprawy gwarancyjnej/pogwarancyjnej.

Rozwiązanie znajduje zastosowanie ‌w wielu‌ ‌branżach. Udostępniając swoim klientom formularz zwrotu online, przedsiębiorstwo decyduje, jakie pola powinny znaleźć się w formularzu – towar, model, nr seryjny, załączniki np. dokumenty sprzedażowe (faktura, paragon etc.). Pola mogą być wymagane (obowiązkowe), numeryczne, tekstowe, lista rozwijana etc. takie jak np. data i godzina, dane teleadresowe, załączniki.

Klient nie ma potrzeby kontaktować się z biurem obsługi, wypełnia jedynie formularz i klika “zamawiam kuriera”. W tym momencie w AVOCADO Shipping pojawia się dyspozycja do wybranego spedytora, tworzy się list przewozowy i klient otrzymuje informację, że kurier przyjedzie i odbierze towar.

KORZYŚCI

Korzyści dla klienta:

  • samodzielna rejestracja zwrotu poprzez formularz na stronie – potwierdzenia zgłoszeń
  • możliwość monitorowania statusu zwrotu/reklamacji
  • dostępność 24/7 online z dowolnego miejsca, w dowolnym momencie
  • możliwość zgłoszenia zwrotu z telefonu, tabletu lub komputera
  • możliwość powiadomień klienta o zmianie statusu zgłoszenia
  • możliwość łatwego dodania załączników do zgłoszenia
  • prosty i łatwy interfejs – aplikacja sama podpowie, które pola formularza lub załączniki są wymagane

Korzyści po stronie magazynu/firmy:

  • automatyczne generowanie dokumentów zwrotu
  • powiązanie zgłoszenia reklamacji z dokumentami magazynowymi i handlowymi w systemie
  • dostępność aplikacji 24/7 online z dowolnego miejsca, w dowolnym momencie w przeglądarce / aplikacji mobilnej
  • ułatwiony kontakt z klientami
  • kontrola zwrotów i reklamacji dla wielu magazynów/punktów serwisowych
  • monitorowanie i raporty
  • odciążenie działu obsługi klienta

Aplikacja AVOCADO D2D działa w oparciu o formularz zwrotu osadzony w witrynie internetowej, przy pomocy elementu języka HTML iframe lub embed. Aplikacja może być używana samodzielnie lub zostać osadzona na stronie klienta. Struktura formularza oraz jego pola są przechowywane w bazie danych, co pozwala na dostosowanie całości do wymagań klienta bez przebudowywania aplikacji.

AVOCADO D2D wykorzystuje Web Api AVOCADO Shipping, dzięki czemu dane pobierane są np. z systemu ERP i podpowiadane podczas wypełniania formularza przez użytkownika. Wypełnienie i wysłanie formularza skutkuje dodaniem listu przewozowego w AVOCADO Shipping, natomiast w integracji zwrotnej, również dodaniem dokumentu reklamacyjnego w systemie ERP lub w AVOCADO Packing (w module RMA).

UMÓW SIĘ NA PREZENTACJĘ SYSTEMU

    Zapoznałem/-am się ze zgodą o przetwarzaniu danych i ich administratorze

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany/-ana o przysługującym mi prawie dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma YOSI.PL z siedzibą w Krakowie, ul. Woronicza 7a. Pełne informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się tutaj: klauzula informacyjna