Gdy nadchodzi Black Friday i Cyber Monday, na magazynie oznacza to prawdziwe oblężenie. Sezon wzmożonych wysyłek, a co za tym idzie również i zwrotów, to nie lada wyzwanie dla pracowników magazynu i biura. Black Week, bo tak od kilku lat nazywamy ten czas, to prawdziwy wyścig i wręcz stawanie na rzęsach w celu zrealizowania wszystkich przesyłek w terminie i do tego bezbłędnie! Bez wsparcia systemu WMS i odrobiny automatyzacji wydaje się to wręcz niemożliwe. Pozostaje jednak pytanie, jakie procesy powinny ulec automatyzacji i oczywiście, z jakich systemów powinniśmy skorzystać, by maksymalnie zoptymalizować naszą pracę w tym intensywnym czasie. Jak nie dać się zaskoczyć sezonem wzmożonych wysyłek i zwrotów?

Wyzwania sezonu zakupowego

Jednak zanim odpowiemy sobie na pytanie zawarte we wstępie tego artykułu, spójrzmy jak ten czas prezentuje się w liczbach. Z raportu przygotowanego przez platformę Shoper w ubiegłym roku (2022) możemy dowiedzieć się, że Black Week był znacznie bardziej intensywny niż „przeciętny” tydzień miesiąc wcześniej (w październiku) – wartość sprzedaży wzrosła o ponad 95%, natomiast liczba transakcji o ponad 106%. Warto zaznaczyć, że w przypadku zakupów przez internet, konsument posiada ustawowe prawo do namysłu – w ciągu 14 dni od daty zakupu może odstąpić od umowy bez podawania jakichkolwiek przyczyn. Oznacza to, że nawet jeśli zakupi towar w promocyjnej cenie, ma prawo odesłać go z powrotem do Ciebie, jeśli zmieni zdanie. Zwroty są nieuniknione w przypadku zakupów przez internet. Szacuje się, że co dziesiąty produkt (10%) zostaje odesłany z powrotem do sprzedawcy. Jaki z tego wniosek w kontekście Black Week? Więcej zamówień oznacza również więcej zwrotów. Te z kolei, generują wysokie koszty i zwiększają ilość pracy sprzedawców w sklepie internetowym. W takim układzie niezbędna jest szybka i skuteczna obsługa klienta oraz procesów logistycznych.

Natychmiastowe wysyłki z AVOCADO Shipping

Pierwszą i podstawową rzeczą, którą powinniśmy zoptymalizować, aby nie polec w walce z narastającą liczbą zamówień, jest automatyzacja procesu generowania etykiet przewozowych. Możemy dokonać tego za pomocą specjalnego oprogramowania, jak np. AVOCADO Shipping, które zaciąga dane wprost z systemu ERP i na ich podstawie automatycznie generuje etykietę listu przewozowego. Dzięki temu nie tylko drastycznie skracamy czas potrzebny do stworzenia takiej etykiety, lecz również eliminujemy na tym etapie szanse na błędy. W ten sposób Shipping pozwala realizować zamówienia nie tylko szybko, ale i wyjątkowo skutecznie, zwiększając tym samym efektywność Twojej firmy. AVOCADO Shipping to również liczne integracje z najpopularniejszymi spedytorami i platformami e-commerce. Obecnie mamy ponad 20 integracji z czołowymi firmami kurierskimi na rynku oraz systemami e-commerce takimi jak: Allegro, Shoper, Magento, PrestaShop i Sello. Dodatkowym atutem naszego systemu jest możliwość śledzenia statusu przesyłek z poziomu systemu ERP. Dzięki temu w łatwy sposób możemy sprawdzić na jakim etapie znajduje się dane zamówienie. AVOCADO Shipping to optymalizacja pracy Twojej firmy na wielu płaszczyznach.

Błyskawiczna obsługa zwrotów z aplikacją ZWROTKI

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, zwroty konsumenckie są nieodłączną częścią zakupów przez internet. Mimo, że z punktu widzenia sprzedawców jest to zjawisko niekorzystne, gdyż generuje dodatkowe koszty i pochłania spore zasoby czasu, nie jesteśmy w stanie całkowicie ich wyeliminować. Co zatem możemy zrobić, by zoptymalizować naszą pracę w tym obszarze? Odpowiedzią jest nasze najnowsze rozwiązanie – ZWROTKI. To aplikacja, która upraszcza i automatyzuje obsługę zwrotów konsumenckich. Podstawowym atutem naszego rozwiązania jest przeniesienie początkowego etapu, czyli rejestracji zwrotu, na naszego konsumenta. Odbywa się to w następujący sposób – w aplikacji ZWROTKI na swoim urządzeniu (telefonie lub komputerze stacjonarnym), konsument wybiera z listy zamówienie, które chciałby zwrócić. Następnie wypełnia krótki formularz zwrotu w aplikacji i wybiera odpowiadający mu rodzaj dostawy. Dzięki integracji z systemem ERP Twojej firmy, dostajesz informację o zwrocie już w momencie zarejestrowania zwrotu przez konsumenta w aplikacji. Podczas podróży przesyłki zwrotnej na magazyn, Twój konsument ma możliwość na bieżąco monitorować aktualne statusy w aplikacji. Dzięki temu zapobiegamy sytuacji, w której poirytowany klient wydzwania do nas z pytaniami na jakim etapie w danym momencie jest jego zwrot. Gdy przesyłka dotrze już na magazyn, możemy ją z łatwością zidentyfikować i powiązać z zamówieniem w systemie ERP, poprzez zeskanowanie kodu kreskowego, który znajduje się na paczce. W ten sposób nie tylko eliminujemy potrzebę obsługi klienta w początkowych etapach zwrotu, lecz również znacząco redukujemy czas potrzebny na zidentyfikowanie przesyłki zwrotnej z zamówieniem w systemie ERP. Dzięki aplikacji ZWROTKI nie tylko oszczędzamy mnóstwo czasu, ale też zwiększamy efektywność naszych działań jako firma.

Pełna kontrola procesów z WMS AVOCADO Packing

W celu kompleksowej i optymalnej obsługi procesów magazynowych najlepiej sprawdza się system WMS. Jest to zaawansowane narzędzie do automatyzacji i obsługi procesów magazynowych w Twoim przedsiębiorstwie. Pozwala na pełną kontrolę procesów przyjęć, kompletacji, wydań oraz wielu innych. Pomaga szybko i bezbłędnie skompletować zamówienia oraz wspiera operacje z zakresu logistyki magazynowania.

Ponadto daje osobie zarządzającej dostęp do bardzo przydatnych danych na temat pracy magazynu, które dodatkowo możemy wykorzystać do usprawnienia wydajności. Optymalizacja i kontrola procesów magazynowych zapewnia wzrost wydajności magazynu, co jest głównym celem oprogramowania WMS. Nasz system WMS AVOCADO Packing złożony jest z 6 modułów, które usprawniają zarządzanie magazynem: Kompletacja, Wydanie, Przesunięcie, Przyjęcie, Inwentaryzacja i Problemy. Każdy z nich pomaga optymalizować inny obszar i operacje. Znacząco ułatwia to organizację pracy i wyznacza kolejność działań pracowników, a także wskazuje punkty wymagające interwencji osób z innego działu. System posiada również dwa panele: Panel zarządzania, Panel operatora (aplikacja mobilna). Umożliwia to błyskawiczną komunikację na linii Biuro – Magazyn – Spedycja, a także zgłaszanie problemów na bieżąco, dzięki czemu możemy podjąć natychmiastowe działania. Z punktu widzenia osoby zarządzającej jest to wręcz nieoceniona zaleta.

system wms, magazyn, logistyka, oprogramowanie wms, program wms, wdrożenia systemów informatycznych

Wdrożenie takiego systemu podparte jest jednak konkretną analizą przedwdrożeniową. Dzięki temu nasi eksperci poznają procesy i specyfikę branży Twojej firmy, jak również największe problemy i potrzeby. W ten sposób tworzymy oprogramowanie idealnie dopasowane do Twojego przedsiębiorstwa i zyskujemy pewność, że będzie to skuteczne wsparcie w zarządzaniu magazynem. Zachęcamy do obejrzenia nagrania naszych Warsztatów Logistycznych pt. “Inteligentny Magazyn”, na których na żywo prezentujemy poszczególne procesy magazynowe w naszym systemie WMS AVOCADO Packing: Zobacz nagranie warsztatów.

Przygotuj się z nami!

Black Week to okres intensywnej sprzedaży i obsługi klienta. To czas, który może przynieść duże korzyści, ale także mnóstwo wyzwań dla wszystkich sprzedawców online. Dzięki naszym rozwiązaniom, takim jak AVOCADO Shipping, ZWROTKI, i system WMS AVOCADO Packing, Twoja firma może przygotować się na wzmożone wysyłki i zwroty, zapewniając efektywną obsługę klienta i optymalizując procesy logistyczne.
Co dalej? Black Week to nie koniec. To dopiero początek. Black Friday rozpoczyna dynamiczny okres sprzedaży przedświątecznej – miesiąc grudzień to idealny czas dla wszystkich na wybór prezentów świątecznych dla swoich bliskich. Spora część zaczyna poszukiwania już wcześniej – właśnie w Black Week, jednak nie ukrywajmy, że bardzo wiele osób zostawia to na ostatnią chwilę. Natomiast krótko po świętach witamy już Nowy Rok, który jest wręcz idealnym czasem na zmiany i rozpoczęcie nowego okresu na nowych zasadach! Tak więc z AVOCADO Soft nie tylko przygotujesz się na Black Week i przedświąteczną gorączkę zakupową, lecz wejdziesz w Nowy Rok ze wsparciem w postaci systemów automatyzujących procesy logistyczne.
Dzięki naszym rozwiązaniom, możesz stawić czoła wyzwaniom związanym z wysyłkami, zwrotami i obsługą procesów magazynowych. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej i rozpocznij przygotowania już dziś!

Raport Shoper (2022): https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper_Raport_Przygotowania_do_Black_Friday_2022.pdf

Porozmawiaj z naszym ekspertem

    Zapoznałem/-am się ze zgodą o przetwarzaniu danych i ich administratorze

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany/-ana o przysługującym mi prawie dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest firma YOSI.PL z siedzibą w Krakowie, ul. Woronicza 7a. Pełne informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się tutaj: klauzula informacyjna