Zwroty – nieodłączny element handlu online

Rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, a zakupy online stały się częścią naszego codziennego życia. Jednym z wyzwań dla sprzedawców internetowych jest obsługa zwrotów, które są nieodłącznym elementem handlu online. W tym artykule dowiesz się, jak aplikacja ZWROTKI może pomóc sklepom internetowym w szybkiej i efektywnej obsłudze zwrotów, ale w szczególności skupimy się na tym, jak zoptymalizować obsługę zwrotów, jeśli jesteś indywidualnym sprzedawcą na Allegro.

Jak działa aplikacja ZWROTKI?

Wszystko zaczyna się od momentu rejestracji zwrotu przez konsumenta w aplikacji ZWROTKI. Polega to na tym, że konsument wypełnia krótki formularz zwrotu w aplikacji. Aplikacja prowadzi go przez cały proces, przekładając tym samym początkową obsługę zwrotu (rejestracja w systemie) na konsumenta, a jednocześnie odciążając pracowników. Jak wygląda ten proces? Na początku konsument wybiera z listy swoich zamówień, to, z którego produkty chce zwrócić. W tym samym momencie zobaczysz to w systemie ERP. Dzieje się tak dzięki integracji naszej aplikacji z systemem ERP Twojej firmy. Następnie konsument otrzymuje etykietę listu przewozowego i nadaje przesyłkę. W trakcie jej podróży na magazyn, konsument może na bieżąco monitorować postępy dostawy z poziomu aplikacji. Dzięki temu nie zachodzi w obawę, co dzieje się z jego zwrotem, a to z kolei zapobiega nerwowym telefonom i kolejnym godzinom poświęconym obsłudze klienta. Gdy przesyłka w końcu dotrze na magazyn, operatorzy z łatwością zidentyfikują ją na podstawie listu przewozowego. Tym samym nie dopuszczamy do sytuacji, w której przesyłka zwrotna dociera na magazyn, a żaden z pracowników nie wie dokładnie co to jest i co należy z tym zrobić. Dzięki automatyzacji procesów, aplikacja ZWROTKI całkowicie eliminuje początkową obsługę zwrotu oraz obsługę klienta na dalszych etapach procesu. W ten sposób znacząco oszczędzamy czas pracowników, a także optymalizujemy przebieg całego procesu z perspektywy obu stron.

Dlaczego warto korzystać z aplikacji ZWROTKI?

Nasza aplikacja powstała w celu maksymalnego uproszczenia obsługi zwrotów po obu stronach – Sprzedawcy i Konsumenta. Korzystanie z niej w swojej firmie niesie za sobą szereg różnych usprawnień i długofalowo prowadzi do zwiększenia przewagi konkurencyjnej Twojej firmy. Jedną z największych zalet jest znaczna oszczędność czasu. W myśli idei “Czas to pieniądz”, automatyzując pewne procesy, w szczególności te uciążliwe i czasochłonne, zwiększasz efektywność swoich działań oraz zyski. Pracownik, który byłby zaangażowany w obsługę zwrotu, może w tym czasie zająć się innymi zadaniami. Komunikacja z klientem (telefoniczna/mailowa), czas poświęcony na identyfikację zamówienia w systemie ERP, itd. – całość obsługi jednego zwrotu zazwyczaj trwa około 20 minut, co w dalszej perspektywie przekłada się na dziesiątki i setki godzin. Natomiast z aplikacją ZWROTKI, dzięki automatyzacji i niejako przeniesieniu na konsumenta procesu rejestracji zwrotu, oszczędzasz blisko 90% z tego czasu. Pamiętaj, “Czas to pieniądz”.

Kolejnym problemem, który udało nam się rozwiązać jest identyfikacja przesyłki zwrotnej w momencie dotarcia na magazyn. Na tym etapie również wiele firm traci kolejne minuty (i godziny), a może trwać to zaledwie ułamki sekund. W aplikacji ZWROTKI, dzięki integracji z Twoim systemem ERP, identyfikacja zwrotu na podstawie listu przewozowego następuje niemal natychmiast. Wystarczy, że operator magazynowy zeskanuje kod na etykiecie przesyłki i gotowe! Dodatkowo, z uwagi na fakt, że wszystko odbywa się automatycznie, istotnie minimalizujemy podczas pracy ryzyko popełnienia błędów wynikających z czynnika ludzkiego. Jeśli chcesz utrzymać wysokie tempo, nie ma miejsca na błędy. Ponadto, sprawna obsługa zwrotów konsumenckich to oznaka transparentności firmy i wychodzenia naprzeciw potrzebom konsumentów. Twój klient z pewnością to doceni, pozostanie lojalny Twojej firmie i w celu kolejnego zakupu wybierze właśnie Ciebie!

Zwroty na Allegro – szybka i łatwa obsługa z aplikacją ZWROTKI

Aplikacja ZWROTKI może być również zintegrowana z platformą Allegro za pomocą API. Wówczas proces zwrotu będzie następował analogicznie jak w przypadku zarejestrowania zwrotu przez naszą aplikację. W momencie utworzenia zwrotu przez Twojego konsumenta na Allegro, w Twoim systemie ERP automatycznie wygeneruje się dokument korygujący (korekta, paragon lub faktura; opcjonalnie dokument reklamacyjny/serwisowy). Gdy przesyłka zwrotna dotrze na magazyn operatorzy natychmiast będą w stanie ją zweryfikować z zamówieniem, a także dokonać kontroli jakości, by upewnić się, że towar nie jest uszkodzony. Wówczas, za sprawą integracji, następuje cashback na platformie Allegro, a konsument otrzymuje swoją należność za zwróconą przesyłkę. Wszystko za pomocą zaledwie paru kliknięć! Poniższy diagram świetnie ilustruje jak prosty i szybki jest cały ten proces.

Zwroty na Allegro - proces

Integracje z innymi systemami

Nie ulega wątpliwości fakt, że większość firm posiada już jakiś swój ekosystem – czy to system ERP, WMS czy może system do zarządzania produkcją MES. Mamy tego świadomość i dlatego nasze aplikacje są w pełni integrowalne z innymi systemami za pomocą API. Tak więc jeśli w Twojej firmie jest już inny system WMS niż AVOCADO Packing czy też inny system do automatycznego generowania etykiet przewozowych niż AVOCADO Shipping, nie stanowi to żadnego problemu. Aplikacja ZWROTKI jest przystosowana również do pracy w innych ekosystemach niż nasz, AVOCADO Soft. Natomiast jeśli chodzi o integracje z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem ERP, to mamy zestaw gotowych integracji z czołowymi producentami tego typu oprogramowań jak: Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Subiekt GT, Subiekt Nexo, Asseco Wapro czy Enova 365. Jeśli posiadasz inny system ERP niż wymieniony powyżej skontaktuj się z nami, a dzięki technologii API stworzymy dedykowaną integrację specjalnie dla Ciebie!

Zwroty na Allegro - integracje aplikacji Zwrotki z systemami ERP

Zwroty na Allegro – zyskaj dzięki optymalizacji

Aplikacja ZWROTKI to doskonałe narzędzie dla sklepów internetowych i sprzedawców na Allegro. Istotnie pomaga w efektywnej obsłudze zwrotów i znacząco zwiększa konkurencyjność Twojej firmy. Dzięki automatyzacji i oszczędności czasu możesz zoptymalizować procesy zwrotów i zwiększyć satysfakcję swoich klientów. Skorzystaj z aplikacji ZWROTKI i usprawnij obsługę zwrotów w Twojej firmie już dziś, nie czekaj!
Jeśli jesteś zainteresowany, dowiedz się więcej na temat aplikacji ZWROTKI i integracji z Twoim sklepem internetowym lub kontem na Allegro. Masz jakieś pytania? Nasz konsultant chętnie na nie odpowie i pomoże wdrożyć ZWROTKI w Twojej firmie, skontaktuj się z nami już teraz! Skorzystaj z tej szansy i zyskaj przewagę konkurencyjną z aplikacją ZWROTKI!

Skontaktuj się z nami!