ZARZĄDZANIE REKLAMACJAMI w WMS
czyli moduł AVOCADO RMA w AVOCADO Packing
AVOCADO RMA zapewnia pełną obsługę procesu reklamacji w systemie WMS AVOCADO Packing. To nowoczesne i zautomatyzowane narzędzie do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych, które pozwala na prowadzenie ewidencji i zarządzanie reklamacjami do zamówień i towarów w magazynie.
Moduł AVOCADO RMA (rozwinięcie skrótu to: Return Merchandise Authorization) usprawnia obsługę reklamacji, a także zwrotów towaru. Umożliwia szybkie i proste zgłoszenie zwrotu lub reklamacji, bieżącą komunikację oraz monitorowanie etapów rozpatrywania i realizacji reklamacji.
- Dla klienta to niezależność i wygoda: dzięki formularzowi online klienci zgłaszają reklamację bezpośrednio na stronie firmy, dodają załączniki i wymagane dokumenty (np. paragon czy kartę gwarancyjną) lub inne pliki (np. zdjęcia przedstawiające uszkodzenia towaru), a następnie mogą śledzić informacje o zmianach statusu zgłoszenia. Narzędzie wspiera zatem i usprawnia obsługę reklamacji już od momentu odbioru towaru od klienta, poprzez ponowne dotarcie i lokację w magazynie, aż do wysyłki naprawionego lub nowego towaru.
- Dla firmy to ułatwienie i przyspieszenie procesu: dzięki informacji o zgłoszeniu reklamacji przez formularz na stronie, system magazynowy już wie, że wpłynie reklamacja i potrafi powiązać zgłoszenie z odpowiednimi dokumentami handlowo-magazynowymi. Kiedy przesyłka dotrze do magazynu, można ją szybko zidentyfikować, już na etapie odbioru.
Korzyści z rozwiązania do zarządzania reklamacjami RMA
- skrócenie i automatyzacja procesu reklamacyjnego
- łatwiejsze zarządzanie reklamacjami i usprawnienie obiegu dokumentów
- rejestracja wszystkich zgłoszeń w jednym miejscu
- wsparcie obsługi posprzedażowej
- monitorowanie wszystkich etapów procesu reklamacji
- prosty i przyjazny w obsłudze interfejs aplikacji
- integracja z systemami zarządzania przedsiębiorstwem (ERP) i magazynem (WMS)
FUNKCJONALNOŚCI
- pełny proces obsługi reklamacji w systemie: rejestracja, automatyczne powiązanie z odpowiednimi dokumentami handlowymi, rozpatrywanie reklamacji, utworzenie dokumentu DP w systemie ERP/ aplikacji serwisowej
- generowanie dokumentów reklamacji: druk i nr dokumentu RMA, etykieta listu przewozowego przesyłki
- możliwość zamodelowania ścieżki rozpatrywania reklamacji (np. statusy rejestracji procesu naprawy, wydania nowego produktu, wysłania do serwisu producenta etc.)
- możliwość zgłaszania ewentualnych problemów do dokumentu RMA lub innych dokumentów powiązanych ze zgłoszeniem (można dodać załączniki video, zdjęcia oraz opis tekstowy)
- dostęp do historii realizacji zgłoszenia RMA – ścieżka kolejnych kroków (statusów) reklamacji wraz z datami i czasem realizacji oraz operatorem zgłoszenia
- integracja z systemami ERP / ecommerce / WMS, pozwalająca na płynny przepływ informacji.
Dla Klienta
- możliwość zgłaszania przez klienta reklamacji za pośrednictwem formularza na stronie internetowej
- dostęp klienta do formularza zwrotu i informacji nt. statusu zgłoszenia z poziomu urządzeń mobilnych (np. smartfonu, tabletu) w przeglądarce internetowej.
Dla firmy
- przyjęcie reklamacji na magazyn na podstawie listu przewozowego lub formularza zwrotu (dzięki zgłoszeniu przez klienta reklamacji poprzez formularz online, magazyn już wie, że przyjdzie paczka ze zwrotem)