Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to trzy święta internautów.

Wyprzedażowy listopad otwiera Black Friday, czyli dzień największych promocji w całym roku. Święto zakupów przywędrowało do nas ze Stanów Zjednoczonych, jednak z roku na rok staje się coraz bardziej popularne w Europie, w tym również w Polsce. Kolejny dzień wyprzedaży przypada na pierwszy poniedziałek po Black Friday. Mowa tu o dość tajemniczo brzmiącym Cyber Monday, który jest mniej rozpoznawalny, ale również obchodzony –  szczególnie przez tych Klientów, którzy przegapili Black Friday. Oprócz wyżej wymienionych, jest jeszcze Dzień Darmowej Dostawy, który jest zdecydowanie najpopularniejszy na rodzimym rynku e-commerce. Jego ideą jest skłonienie Klientów do zakupów online, poprzez jednodniową promocję w postaci darmowej wysyłki.

Dużo tego prawda? Tym bardziej koniecznie czytaj dalej, by dowiedzieć się jakie okazje i zagrożenia niesie dla Ciebie, Sprzedawco, przedświąteczny okres wyprzedaży 🙂

Jak każdego roku, tak i tym razem, listopad rozpoczyna tzw. „święto zakupów”, które trwa nieustannie przez kolejne 2 miesiące. To w tym okresie rzesze internautów poszukują promocji i wyprzedaży. Są jednak dwie strony medalu wielkie  święto kupujących oznacza ogrom pracy dla sprzedających.  Jak więc z punktu widzenia sprzedającego przygotować się do tego szalonego okresu? Przede wszystkim należy zadbać o poprawność procesów obsługi logistyki zamówień. Należy wziąć pod uwagę zwiększony popyt na towary podczas okresu przedświątecznego. Bardzo często dla sklepów internetowych to czas wzmożonego ruchu. Pracownicy mają do zrealizowania w tym okresie wielokrotnie więcej zamówień i zapytań niż w innym momencie roku. Zwiększa się ilość wysyłanych faktur, wysyłek i problemów na linii sklep – klient.

Jak przygotować się do gorącego okresu przedświątecznego? Najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się odpowiednio wcześnie w narzędzie do usprawnienia funkcjonowania logistyki zamówień –> automatyzacji wysyłek.

Jednym z dostępnych rozwiązań prężnie funkcjonujących na rynku jest aplikacja Shipping, która powstała w odpowiedzi na potrzeby Klientów obsługujących dużą ilość wysyłek. Aplikacja pozwala wysyłać szybciej, sprawniej i wygodniej z wieloma operatorami logistycznymi. Shipping jest zintegrowany z systemami sprzedażowymi. Służy do automatycznego generowania listów przewozowych bezpośrednio z systemu. Umożliwia błyskawiczne nadawanie paczek kurierskich oraz drukowanie etykiet dla dowolnych kurierów i spedytorów. Stanowi kompleksowe narzędzie wspierające obsługę logistyczną – drukując, śledząc i rozliczając przesyłki.

  • Shipping pozwala korzystać z blisko 30 kurierów i spedytorów z poziomu jednej aplikacji
  • Shipping wypełnia automatycznie listy przewozowe, oszczędzając czas
  • Shipping pozwala śledzić przesyłki i generować raporty doręczeń
  • Shipping może przesyłać automatycznie fv do Klientów, tuż po nadaniu listu przewozowego, co pozwala zminimalizować obsługę logistyczną zamówień
  • Shipping pozwala wysyłać automatycznie – spersonalizowane wiadomości SMS i e-mail do Klientów.